Sport.pl

W bolidzie, który osiąga setkę w 2,6 s, zielonogórzanin chce wygrać cykl Formuły 3

Wyścigową karierę Igor Waliłko w Zielonej Góry zaczynał w wieku ośmiu lat od kartingu. Po wywalczeniu tytułu mistrza Polski ruszył za granicę i tam trafił do ścisłej czołówki kartingowych mistrzostw świata. Dwa lata temu z gokarta przesiadł się do bolidu, startując w niemieckiej serii ADAC Masters. A w tym roku debiutował w bolidzie Formuły 3 w serii Euroformula Open i sięgnął po 10. miejsce w klasyfikacji generalnej. W 2016 r. chce wygrać cykl Formuły 3.
Waliłko ponownie wystartuje w barwach włoskiej ekipy RP Motorsport i w jej barwach zamierza walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej.

18-letni zielonogórzanin, który podczas swojego pierwszego sezonu za kierownicą bolidu Formuły 3 aż 11 z 16 wyścigów Euroformuły Open kończył na podium w klasyfikacji debiutantów, nie mógł narzekać na brak ofert na starty w 2016 r. Postanowił jednak kontynuować udaną współpracę z utytułowanym, włoskim zespołem. A w sezonie 2016 odbędzie się osiem rund Euroformuły Open. Pięć z nich zaplanowano na torach, na których aktualnie ściga się także Formuła 1. Podczas każdej rundy odbędą się dwa wyścigi, a każdy z nich poprzedzony będzie osobną sesją kwalifikacyjną. Przed sezonem zaplanowano także trzy dwudniowe sesje testowe.

Kierowcy EFO ścigają się identycznymi bolidami Formuły 3 z nadwoziami dallary, silnikami toyoty i oponami michelin. Ważące ledwie 490 kg auta dysponują mocą 235 KM, przyspieszają od zera do setki w 2,6 sekundy i osiągają prędkości maksymalne 250 km/h. Włoski zespół RP Motorsport to aktualni mistrzowie EFO. W 2007 r. ekipa z Gropparello k. Piacenzy otworzyła drzwi do europejskiej kariery Danielowi Ricciardo, dzisiaj jednemu z czołowych kierowców Formuły 1.

- Do tej pory moja kariera rozwijała się w bardzo szybkim tempie, a ja praktycznie co roku zmieniałem serię wyścigową - powiedział Igor Waliłko. - Dzięki temu mogłem się wiele nauczyć, ale jako debiutantowi zawsze trudno było mi walczyć regularnie o najwyższe pozycje. Rok 2016 będzie jednak pod tym względem wyjątkowy. Po raz pierwszy czeka mnie drugi sezon z rzędu w tej samej serii, zespole i aucie. Jestem przekonany, że doświadczenia wyniesione z bardzo udanego debiutu w Euroformule Open '2015 pozwolą powalczyć o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Taki jest właśnie nasz cel.

- Igor to z całą pewnością jeden z faworytów do mistrzostwa w nadchodzącym sezonie - dodał Graziano Rocca, menedżer zespołu RP Motorsport. - Bardzo się cieszymy, że postanowił przyjąć naszą ofertę i nadal ścigać się w naszych barwach. Jest agresywnym, utalentowanym i zmotywowanym kierowcą. Jego debiut w Euroformule Open upłynął pod znakiem szybkiej nauki i bardzo dużych postępów, szczególnie w drugiej połowie sezonu. Oczywiście w motorsporcie nic nie jest pewne i wszystko może się wydarzyć, ale z całą pewnością Igor jest jednym z najlepszych kierowców w mistrzostwach, a naszym celem będzie walka o tytuł, co pokazaliśmy już podczas niedawnych testów w Barcelonie.

Kalendarz Euroformula Open 2016

23-24 kwietnia: Autódromo do Estoril (Portugalia)

21-22 maja: Circuit de Spa-Francorchamps (Belgia)

4-5 czerwca: Circuit Paul Ricard (Francja)

23-24 lipca: Silverstone GP Circuit (Wielka Brytania)

10-11 września: Red Bull Ring (Austria)*

1-2 października: Autodromo Nazionale di Monza (Włochy)

29-30 października: Circuit de Barcelona-Catalunya (Hiszpania)

5-6 listopada: Circuito de Jerez (Hiszpania)

*Alternatywnie, Hungaroring (Węgry)

Kalendarz zimowych testów

25-26 lutego: Circuito de Velocidad de Jerez (Hiszpania)

4-5 marca: Circuit Paul Ricard (Francja)

15-16 marca: Circuit de Barcelona-Catalunya (Hiszpania)

Więcej o: